Το χαρακτηριστικότερο και νευραλγικότερο σημείο διαφορετικότητας της πολιτικής σκέψης και πραγματικότητας της ελληνικής αρχαιότητας από τις αντίστοιχες των νεότερων χρόνων και της εποχής μας είναι ίσως η σχέση της Πολιτικής με την Ηθική.
Καταξιωτική αρχή ύπαρξης της πολιτείας είναι η ευδαιμονία όλων των ατόμων – μελών της, του κάθε μέλους ξεχωριστά και όλων μαζί στο σύνολό τους.
Γι’ αυτό δεν έχει δίκιο ο Hegel όταν λέει: “Στον Αριστοτέλη το ουσιαστικό, κύριο στοιχείο είναι το κράτος…
Όπως και στον Πλάτωνα το πολιτικό είναι, επομένως το πρότερον”. Διότι, όταν λέει ο Αριστοτέλης ότι το αγαθό της πόλεως είναι υπέρτερο από το αγαθό του ατόμου, δεν εννοεί τίποτε άλλο παρά ότι το αγαθό περισσοτέρων ατόμων είναι υπέρτερο από το αγαθό ενός ατόμου!
ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΣ ΣΚΕΦΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ Σ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΤΗΣ ''ΠΟΛΕΩΣ ''ΩΣ ΥΠΕΡΤΕΡΟ ΑΓΑΘΟ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΕΛΛΗΝΑ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΥ Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΑΣ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΟΥΣ ΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ,ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΡΙΣΤΟΥΣ ΑΣ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!
ΕΛΕΝΗ Α.ΤΣΙΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ