Θανάσης Λιακόπουλος / Άρης Πετρίδης: Υπόγεια Διάβαση Σ. Σταθμού. Μας τιμάει ως πόλη να οδηγούμαστε στις ακτές μας από εκεί; Σεβόμαστε τη συνοικία;


Πλήρης εγκατάλειψη, κακοτεχνίες, στέκι τοξικομανών και εστία μ
όλυνσης

Πριν από πολλά χρόνια υλοποιήθηκε το έργο της υπογειοποίησης της οδού Λεωνίδα Ιασωνίδη, την κεντρική οδική αρτηρία της συνοικίας του Σιδηροδρομικού Σταθμού, τον βασικό οδικό άξονα που οδηγεί όλους τους οδηγούς στις ακτές του Δήμου μας.

Αυτό ίσως ήταν και η τελευταία παρέμβαση στην περιοχή του Σιδ. Σταθμού, που παραμένει ουσιαστικά παρατημένη έκτοτε, όπως καταγγέλουν οι κάτοικοι. Το ίδιο το έργο της υπογειοποίησης είναι πλέον σε άθλια κατάσταση: Έχει μετατραπεί σε εστία μόλυνσης, στέκι τοξικομανών, δεν έχει επαρκή φωτισμό, ούτε καν καλό οδόστρωμα. Ανεξάρτητα από...
το ποιος έχει την ευθύνη για το έργο και αν το παρέλαβε ή όχι ο Δήμος (!) πολλά χρόνια μετά την κατασκευή του, ο συνδυασμός μας θα αναζητήσει άμεσα λύσεις για να αποκαταστήσει την τάξη στο σημείο, ως κομμάτι των ευρύτερων παρεμβάσεών μας σε όλη τη συνοικία.

Το πρόβλημα: Μία υπόγεια διάβαση παραδομένη στο έλεος του Θεού



Όπως τονίζει ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Κατερίνης Άρης Πετρίδης: «Η υπόγεια διάβαση στον Σ. Σταθμό Κατερίνης είναι εστία μόλυνσης και στέκι τοξικομανών. Χωρίς επαρκή φωτισμό, δημιουργεί πρόβλημα στους πεζούς οι οποίοι πλέον φοβούνται να τη διασχίσουν τα βράδια. Ημέρα και νύχτα, η εικόνα είναι αποκαρδιωτική:

· Τα φρεάτια της υπόγειας διάβασης έχουν υποστεί καθίζηση και οι οδηγοί προσπαθούν να τα αποφύγουν μπαίνοντας στην αντίθετη λωρίδα με κίνδυνο ατυχήματος. Κακοτεχνίες που μπορεί να στοιχίσουν ζωές.
· Συντήρηση ουσιαστικά δεν υφίσταται, παρά τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου ανθρώπου που εκπροσωπεί τον Δήμο και είπε πως «το έργο δεν έχει παραληφθεί ακόμη από την ΕΡΓΟΣΕ και το υπουργείο. Το συντηρεί ο Δήμος για να μην εγκαταληφθεί στην τύχη του». Η αλήθεια είναι διαφορετική.
· Πρόσφατα κάτοικοι της περιοχής, μετά από καταγγελίες πολιτών για κτίριο του ΟΣΕ δίπλα από τη μία είσοδο – έξοδο της διάβασης, διαπίστωσαν πως το σημείο είχε μετατραπεί σε στέκι τοξικομανών. Σε συνενόηση με την αστυνομία και τον ΟΣΕ, τοποθέτησαν μεταλλικές μπάρες με δικά τους έξοδα.
· Το σημείο δείχνει βομβαρδισμένο, και ας περνάνε από εκεί καθημερινά δεκάδες πολίτες, γονείς και μικρά παιδιά. (Δεν γίνεται λόγος για ΑμΕΑ, γονείς με παιδιά κλπ. Δεν έχει γίνει σοβαρή πρόβλεψη για τη σωστή κίνησή τους στην πόλη, από την Κατερίνη προς το παραλιακό μέτωπο του Δήμου μας.
· Η κατάσταση με τα ποδήλατα είναι εξαιρετικά προβληματική: Σύμφωνα με σχετική πινακίδα εκεί, οι ποδηλάτες απαγορεύεται να διασχίσουν την υπόγεια διάβαση. Αν κάποιος θέλει να περάσει τη σιδηροδρομική γραμμή με το ποδήλατό του, είτε θα πρέπει να κατέβει τα σκαλοπάτια, είτε να επιλέξει τη διαδρομή από τη γέφυρα που καταλήγει στην Περίσταση και έχει «ερωτηματικά λειτουργικότητας». Σήμερα στην πράξη τα ποδήλατα απλώς περνάνε από την υπόγεια διάβαση και ελοχεύει ο κίνδυνος ατυχήματος, χωρις να υπάρχει παρέμβαση του Δήμου ή αστυνόμευση του σημείου.
· (Για το πρόβλημα με τα ποδήλατα, αξίζει να επισημανθεί ότι ο σύλλογος Ποδηλατική Απόδραση πρότεινε να δοθεί λύση με ειδική ράγα χαμηλού κόστους, έτσι ώστε να προστατευθούν οι ποδηλάτες, αλλά και οι οδηγοί. Μέχρι σήμερα πληροφορούμαστε πως δεν έχει λάβει απάντηση».

Οι λύσεις που προτείνουμε

«Ο συνδυασμός μας δεν σκοπεύει να μείνει «με σταυρωμένα τα χέρια». Ήρθε η ώρα να δώσουμε και στη συνοικία του Σιδηροδρομικού Σταθμού αυτό που δικαιούται: Μία συνολική αναβάθμιση της περιοχής, με έργα ουσίας που θα της δώσουν νέα δυναμική, μετά από αρκετά χρόνια απραξίας. Μία από τις παρεμβάσεις μας θα είναι και η υπογειοποίηση, όπου θέλουμε να υλοποιήσουμε τα παρακάτω:

· Άμεση επίλύση του προβλήματος και παραλαβή του έργου

· Αποκατάσταση κατεστραμμένων λαμπτήρων και μαρμάρων
· Συνεχής καθαριότητα
· Τοποθέτηση καμερών ασφαλείας για την προστασία της δημοτικής περιουσίας
· Έναρξη διαλόγου με τους κατοίκους για να βρούμε την καλύτερη λύση για τους πεζούς και τα ποδήλατα (εναέρια γέφυρα;)
· Πρόταση προς τον ΟΣΕ να πάρει ο Δήμος το κτήριο που σήμερα ρημάζει, με σκοπό να το παραχωρήσει σε κάποιον σύλλογο και να διασφαλιστεί ότι θα υπάρχει μόνιμη, καθημερινή παρουσία ατόμων εκεί».

Εκτός από τα ωραία προεκλογικά έργα στο κέντρο της πόλης (για τα οποία με ενδιαφέρον περιμένουμε να δούμε το τελικό τους κόστος, τις άδειες κατασκευής τους και τη λίστα των προμηθευτών σε κάθε έργο), ο Δήμος χρειάζεται δεκάδες παρεμβάσεις τόσο σε άλλα σημεία της Κατερίνης, όσο και σε όλα τα χωριά μας. Κερδίζοντας τις εκλογές του Μαϊου, θα υλοποιήσουμε τις αλλαγές που απαιτούνται και θα αποδείξουμε ότι Όλοι Μαζί Μπορούμε Καλύτερα.